Senter for industriell forretningsutvikling

Senter for industriell forretningsutvikling fokuserer på problemstillinger som ligger i skjæringspunktet mellom industri, forretningsutvikling og innovasjon.

15 personer som står foran publikum. Foto.

Visjon: Ledende kunnskapsmiljø i skjæringspunktet industri, innovasjon og forretningsutvikling.
Misjon: SIF utvikler og formidler kunnskap om innovasjon og forretningsutvikling for en bærekraftig fremtid.

Gjennom undervisning, forskning- og innovasjonsprosjekter utvikler og formidler SIF kunnskap om innovasjon og forretningsutvikling for en bærekraftig fremtid. Prosjektene er basert på regionale problemstillinger, med global relevans, og publiseres i internasjonale tidsskrifter og formidles på relevante regionale, nasjonale og internasjonale arenaer. Denne kunnskapen er drivende for utvikling av Handelshøgskolens utdanningstilbud, primært i Mo i Rana, som tilfører samfunnet kandidater med bærekrafts- og innovasjonsorientert kompetanse.

Siden SIF ble etablert i 2013 har 8 stipendiater forsvart sin doktorgrad ved Campus Helgeland, og flere stipendiater og vitenskapelige assistenter har blitt rekruttert.

Senterleder